Caută în blog

My Tasty Smoothie: Sunny Beach

Ador provocările culinare! Dar nu cumva să vă imaginați că sunt vreun masterchef... Nu, sunt departe de tot, dar am multă voință! 😊
Mă fascinează în mod inexplicabil chimia din bucătătie și, de câte ori am ocazia, experimentez! Mă bucur de susținerea copiilor, care abia așteaptă să ne jucăm cu mâncarea 😆
Acum suntem în  vacanță și, ce poate fi mai potrivit, decât un smoothie? Am acceptat cu entuziasm noua provocare Vegis.ro, aceea de a crea un smoothie folosind două ingrediente (la alegere) dintr-o listă prestabilită.

După multe frământări culinare, am ales Crema De Cocos Ecologică/Bio Maya Gold și 
Cătina Pulbere Herbavit



Crema de cocos este obținută din miezul nucilor de cocos. Este un înlocuitor perfect al produselor lactate. Am ales-o pentru a da smoothie-ului o textură cremosă. M-am bazat pe intuiție, căci până acum nu am mai folosit cremă de cocos. Am fost extrem de surprinsă de gustul incredibil și textura perfectă! M-am îndrăgostit iremediabil și mi-am propus să experimentez mai multe deserturi cu acest ingredient absolut minunat.
Crema de cocos (creamed coconut) nu conține îndulcitori, este un produs organic, o sursă importantă de vitamine (în special B,C și E), conține fier, seleniu, sodiu, calciu, magneziu și fosfor, grăsimi sănătoase. Practic, transformă orice desert într-un supliment alimentar, perfect pentru copii (dar nu numai).

Pulberea de cătină adaugă un plus de vitamina C și minerale. Cătina este un fruct extraordinar: revitalizant, antioxiant, dușmanul numărul 1 al anemiei. Cătina ar trebui să fie prietenul cel mai bun al copiilor, datorită proprietăților ei imunostimulatoare și a conținutului mare de vitamine și minerale. Pudra de cătină este perfectă, căci poate fi amestecată în diverse peparate, îmbogățindu-le nutrițional și ascunzând gustul acrișor-amărui, care poate nu e pe placul tuturor copiilor

M-am gândit mult cu ce fructe s-ar asorta aceste două ingrediente și... am ales piersicile și caisele. În primul rând din considerente personale, pentru că sunt fructele mele preferate, apoi pentru gustul lor absolut  minuant, aromă și aportul mare de vitamine și minerale.
Piersicile și caisele sunt o sursă importantă de antioxidanți (carotenoizi) și fibre. În plus, sunt alimente alcaline, lucuru care ajută la (re)echilibrarea organismului.

Am gândit acest preparat ca un smoothie remineralizant, revitalizant, fresh, aromat, adică exact ceea ce trebuie într-o zi caniculară.
Rețeta este foarte simplă, timpul de preparare foarte scurt, rezultatul uimitor!

Smoothie Sunny Beach

(I-am dat acest nume pentru culoarea și aroma deosebită, care duc cu gândul la plajă. Faptul că ne aflam la mare când am conceput această reșetă, este absolut întâmplător)

Ingrediente:

  • 4 piersici coapte (eu am ales să le decojesc, pentru că erau foooarte coapte)
  • 8 caise coapte
  • 100 g cremă de cocos (un pliculeț)
  • 1 lingură cu vârf pudră de cătină
  • miere după gust (deși e foarte gustos și fără)
  • opțional, dacă doriți o textură mai puțin cremoasă, adăugați apă


Mod de preparare

  1. Spălați bine fructele, decojiți piersicile (dacă doriți acest lucru) și îndepărtați sâmburii.
  2. Puneți fructele tăiate bucăți în bender și procesați.
  3. Adăugați crema de cocos și procesați din nou.
  4. Adăugați apă sau lapte vegetal, dacă smoothie-ul vă pare prea cremos.
  5. Amestecați, apoi adăugați pudra de cătină.
  6. Amestecați din nou și gustați.
  7. Adăgați miere, dacă doriți un smoothie mai dulce.
  8. Puneți în pahar, adăugați un cub de cheață, dacă doriți, ornați cu o felie de piersică și savurați.
  9. Fără pai, din respect pentru natură și pentru că participăm la programul Iulie Fără Plastic.
  10. Eu am pus smoothieul și în forme de înghețată. A fost atât de bună, încît nu am apucat să-i fac poze 😋.
















Aștept cu nerăbdare impresiile voastre. Dacă doriți să urmăriți concursul lansat de Vegis, urmăriți hashtagurile #mytastysmoothie și #vegisro în rețelele de socializare.

Vă recomand să aruncați o privire și peste rețeta mea de praline cu semințe de dovleac (o provocare Vegis mai veche).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină