Caută în blog

”Elefanți, cuci, cai și EU”

Amintirile despre jucăriile din copilăria mea sunt în ceață...
Am câteva fotografii cu un iepuraș gonflabil, mai mare decât mine, pe care l-am primit când am împlinit 1 an. Mama spune că m-am speriat de el și am început să plâng. La fel și cu Moș Crăciun.


Nu-mi amintesc prea multe jucării din perioada copilăriei mici, dar îmi amintesc de Peggy.
Peggy (eu am botezat-o) era o păpușă mică, cu păr roz, rochiță și pantofi sport, pe care am primit-o de la o prietenă a bunicii, atunci când s-a întors din America.
Aveam 8 sau 9 ani și America era ceva așa... un fel de tărâm de poveste, care exista doar la televizor. Mai târziu, la școală, am învățat că se spune Statele Unite ale Americii, nu America.

Apoi cărțile din copilărie... Ele erau jucăriile mele preferate, iar cele mai multe amintiri ale mele sunt cu mama citindu-mi. Ba chiar mi-l  amintesc și pe bunicul, pe care l-am pierdut la aproape 4 ani... Așa mi-l amintesc. Cum îmi citea. Îmi amintesc și cartea pe care mi-o citea. Era una cu păpușile Dora, Minodora și florile.
Încă păstrez câteva cărți din copilărie, pe care le citesc acum copiilor mei.




M-am emoționat teribil atunci când am primit vestea lansării expoziției ”Elefanți, cuci, cai și EU”, pentru că întoarcerea la copilărie este întotdeauna, pentru mine, o călătorie fascinantă.
Expoziția este una cu totul și cu totul specială!
Vor fi expuse jucării din colecția domnului Iosif Herțea, un important etnomuzicolog, compozitor și colecționar de jucării pasionat. Vizitatorii mici și mari vor putea admira și chiar interacționa cu o parte din jucăriile expuse. Unele sunt foarte vechi, altele sunt făcute manual de copii, unele au fost cumpărate din târguri sau din magazine, unele au ajuns aici din alte țări.
Expoziția este împărțită în mai multe zone tematice, unde copiii vor putea desfășura diferite activități: vor putea regiza mici spectacole cu jucăriile expuse, ba chiar își vor putea confecționa propriile jucării.

Această expoziție este un prim pas sper un proiect foarte curajos, pe care îl voi susține și care se numește "Start! Muzeul copilului” și este o inițiativă a Asociației Da'DeCe.



Vernisajul expoziției are loc azi, joi, 8 iunie, ora 17.00, la Arcub, Sala Arcelor (str. Lipscani, nr. 84-90), iar expoziția este deschisă până pe 30 iunie 2017. Programul de vizitare este: miercuri-vineri 10.00-15.00, sâmbătă-duminică 10.00- 18.00, luni, marți – închis iar accesul este gratuit. Proiectul este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

În cadrul expoziției vor avea loc și câteva ateliere:
  1. Jucăriile sunt vii, ateliere teatrale susținute de Daniela Mișcov (animator cultural) și Bruno Mastan (actor păpușar). Întâlnirile cu ei au loc sâmbătă, 10 iunie, între orele 16.00 și 17.30 și duminică, 25 iunie, între orele 11.00 și 12.30. Participarea se face fără înscriere și este gratuită.
  2. Stories on the map11 iunie, orele 10.00-14.00 – un eveniment inițiat de Ambasada Libanului la București care se desfășoară în mai multe spații din Arcub, inclusiv în expoziția ”Elefanți, cuci, cai și EU”, unde actorul Bruno Mastan va (re)crea povești românești și orientale cu ajutorul păpușilor din expoziție. Participarea se face fără înscriere și este gratuită, iar unele părți din program se desfășoară în limba engleză sau franceză.
Puteți urmări pe Facebook hashtag-ul #jucariadecolectiepreferata, veți avea multe surprize plăcute 😉

Abia aștept să vizitez expoziția și, vă rog tare mult, dacă treceți și voi pe acolo, să-mi lăsați aici un comentariu. Să aflăm cum au primit copiii voștri (și copiii din voi) povestea atâtor jucării...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină